Hotely - designéři pracují s výraznými tvary i osvětlením
Hotely dnes ve svých vstupních halách vytvářejí originální a pro hosty přívětivé a pohodlné prostředí. Díky nim hostům též hned v prvních vteřinách po jejich příchodu předávají svůj příběh.
Vzhled interiéru hotelových prostor je součástí příběhu a prodejní strategie
Kreativec se při tvorbě interiérů musí řídit souborem požadavků, kterými se chce ubytovací zařízení prezentovat a jež jsou součástí prodejní strategie.„Dnešním trendem v navrhování hotelů a hotelových lobby je jednoznačně odlišit se, být osobnější a umět okamžitě doručit klientovi firemní hotelový vzkaz, a tím komunikovat se svojí cílovou skupinou,“ uvedl Milan Vrbik, designér a spolumajitel studia design ATAK a pokračuje: „Lobby a vstupní část s recepcí se pak stávají vypravěčem příběhu podniku, ve kterém klientům chtějí zajistit pozitivní zážitky spojené s bydlením v jinak neznámém prostředí,“ doplnil Vrbik.
Trendem jsou výrazné vzory s efektem 3D a fotoobklady
Architekti a designéři jako nástroje pro sdělení příběhu využívají netradiční skladbu materiálů na stěnách i podlaze. Trendem jsou výrazné vzory, které hosty okamžitě zaujmou. Tvůrci interiéru volí nejrůznější struktury, obložení sklem, skládaným dřevem v různých rovinách i úpravu povrchu extravagantními stěrkami.
Novinkou roku 2019 jsou pak fotoobklady
Novinkou roku 2019 jsou pak fotoobklady, které dokážou dokreslit a podtrhnout výjimečnost prostoru.„U recepcí a v jejich blízkosti se volí obklady s motivy, které na hosta působí přívětivě. Díky speciálnímu foto tisku je obraz detailní a zcela přirozený. Proto se do těchto míst instalují kachlové mozaiky s fotografiemi zachycujícími například přírodní scenérie, které v interiéru vhodně doplňují stále více užívané dřevěné prvky a naturální barvy,“ uvedl Andre Beurskens z C Art studia, které jako první na českém trhu fotoobklady realizuje.
„Hotely pokračují s fotoobklady například v prostorách lobby, kam se příhodně umísťují motivy drinků či kávy a ve wellness pak například fotografie z podmořského světa,“ doplnil Beurskens.
U podlah jsou letošním trendem krytiny s imitací přírodních materiálů a plastickým efektem
„Prosazují se materiály napodobující přírodní prvky. A nový styl utvářejí také materiály spojené s vývojem CNC technologií, tedy přístrojů řízených počítačem. Ty umožňují vyrobit výraznou 3D strukturu,“ okomentoval Milan Vrbik. Mezi užívanými povrchy vyrobenými touto metodou vyzdvihl například trojrozměrné tkané koberce, strukturovanou keramiku i tvarovaný vinyl. Vhodnou alternativu pak představují například lité podlahy s využitím epoxidových stěrek.
Osvětlení ve vstupních halách se řídí především atmosférou, kterou potřebuje hotel navodit.
„Rozhodně se vyplatí používat svítidla s kvalitní elektronikou napojená na společně ovládaný systém. Zajistí se tak stejné chování světel a vytvoření pro návštěvníky kýžené příjemné atmosféry,“ uvedl Jaromír Popek ze společnosti U1, jež se zaměřuje na tvorbu interiérů a architekturu světla. Často se hotely rovněž zaměřují na výběr kvalitního osvětlení uměleckých děl, která mají hosty zaujmout na první pohled. V intimnějších zónách je pak cílem spíše svítidla skrýt a pohrát si například s možností měnit barvu světla v průběhu dne.
Design dotvářený osvětlením je trendem
"Souhlasíme, že trendem je design dotvářený osvětlením a doba na něj klade důraz. Zkušenosti získané zejména po světě tento trend potvrzují," říká Ing. Markéta Alexanderová a pokračuje:
"Zařízení výrobce HDL, jehož exkluzivním distributorem pro ČR je naše společnost HDL Automation s.r.o., jsou zaměřeny na řízení světelných zdrojů a vytváření světelných efektů. Jeden z mnoha příkladů je luxusní hotel Morpheus (na obrázcích), kde je elektronika HDL nasazena k řízení osvětlení exteriéru i interiéru. Světelné efekty, intenzita a barva světla bere v úvahu denní hodinu, intenzitu přirozeného osvětlení a situaci. Kromě funkce dbá výrobce HDL i na design viditelných částí systému, jako jsou ovladače na stěně."