Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Valeo bude od roku 2022 vyrábět v Rakovníku čelní detekční kamery

společnost Valeo připravuje ve svém závodě v Rakovníku novou výrobní linku na čelní detekční kamery. Výsledkem investice ve výši 560 milionů korun by měly být dva miliony vyrobených kamer ročně.

Roční produkce by měla dosáhnout přibližně dvou milionů kamer a do roku 2026 vytvoří dalších 80 až 100 vysoce kvalifikovaných pracovních míst.

Jediná detekční kamera svého druhu na světě

Čelní detekční kamera Valeo, představena v roce 2019, byla první čelní kamera na světě nabízející 100° zorné pole. Je tak efektivní, že vozidla mohou dosáhnout automatizace řízení úrovně 2 jen pomocí této čelní kamery (podle úrovní SAE). Tato kamera může aktivovat automatické nouzové brzdění (Autonomous Emergency Braking) a poskytovat funkci adaptivního tempomatu (Adaptive Cruise Control), asistence pro udržování v jízdním pruhu (Lane Keep Assistant) i asistence v dopravní zácpě (Traffic Jam Assistant). Všechny tyto funkce jsou k dispozici s jedinou kamerou bez nutnosti použití dalších senzorů, například radarů. To samozřejmě přináší i úsporu nákladů a hmotnosti, která se odrazí i ve snížení emisí CO2.

Detekční kamera Valeo nedávno prokázala svůj přínos v rámci přísných zkoušek Euro NCAP, jejichž cílem je zlepšit bezpečnost automobilů. Z deseti vozidel, která v roce 2020 posoudila organizace Euro NCAP, dosáhla čtyři z nich nejvyššího hodnocení pěti hvězdiček, a to i díky detekční kameře Valeo. Tato vozidla se vyrábějí již sériově, což dokazuje, že bezpečnostní prvky mohou být nabízeny ve všech segmentech a na všech trzích. Objem objednávek na čelní detekční kamery Valeo v současné době činí více než 6 miliard eur.

Česká republika jako centrum pro autonomní řízení

Od roku 2019 již výrobní závod v Rakovníku vyrábí významnou část ultrazvukových senzorů společnosti Valeo pro automatické parkovací systémy a dešťové a světelné senzory zajišťující bezpečnější a pohodlnější cestu díky lepší viditelnosti.

Výzkumné a vývojové centrum, založené v Praze v roce 2002, v současné době zaměstnává 700 inženýrů. Zaměřuje se na vývoj a testování celého portfolia senzorů pro asistenční a autonomní systémy, včetně ultrazvukových senzorů, radarů, detekčních kamer, parkovacích kamer a senzoru Valeo SCALA®, prvního lidarového senzoru na světě splňující přísné specifikace pro automobilovou výrobu.

V roce 2013 byla v Milovicích vytvořena testovací dráha pro ověření pokročilých asistenčních systémů řidiče a scénářů autonomního řízení. Je to jediná vysokorychlostní zkušební dráha ve skupině Valeo, která umožňuje simulaci scénářů jízdy na dálnici při rychlosti 130 km/h a vyšší.

Více informací

 
 
Reklama