Airbus, Siemens a Rolls Royce plánují letadlo na elektromotor

Datum: 29.11.2017 12:06  |  Autor: ČTK

Společnosti Airbus, Siemens a Rolls-Royce plánují společně vyvinout hybridní elektrický letecký motor.


© Fotolia.com

První komerční letadlo s kombinací elektrického a tří konvenčních tryskových motorů chtějí poprvé otestovat v roce 2020, uvedly dnes firmy v Londýně.

Elektrokoncern Siemens sestrojí v Mnichově elektromotor s polovičním výkonem dva megawatty oproti tradičnímu pohonu. Výrobce motorů Rolls-Royce dodá plynovou turbínu, která bude instalována v trupu letadla a bude vyrábět elektřinu pro elektromotor. Výrobce letadel Airbus bude zodpovídat za integraci systémů.

"E-Fan X je důležitý krok na cestě k uskutečnění elektroletů v dohledné budoucnosti," řekl agentuře DPA technický šéf Airbusu Paul Eremenko. Testovací letadlo – půjde o britský Aerospace BAe 146 se 100 místy k sezení z roku 1989 – vzlétne poprvé ve francouzském Toulouse. Pokud bude vše fungovat, budou následovat další testy se dvěma hybridními elektrickými a dvěma tradičními pohony.

 

Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Google+  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk 


Související z oboru

V Evropě se bude jezdit na elektřinu. Bude jí dostatek? A co infrastruktura?

17.5.2018 | Mgr. Jiří Zilvar, redakce
Emisní normy pro evropské automobilky jsou nastaveny tak, že bez výroby elektromobilů nebudou od roku 2020 schopny dostat průměrné emise flotily svých modelů pod 95 g CO2/km. Všechny evropské automobilky tak s výrobou a prodejem elektromobilů počítají.
diskuse: 9 příspěvků, poslední 24.05.2018 14:34

Projektování slaboproudu IV. – pozice projektanta

14.5.2018 | Ing. Tomáš Mikula
Jaká je dnešní pozice projektanta slaboproudých systémů? Zkusme si to shrnout.

Proč ještě elektromobily neslouží jako podpůrná služba?

12.5.2018 | Jason Deign, Greentech Media, překlad: Mgr. Jiří Zilvar, redakce
Ve Velké Británii vyšla v únoru velká studie na téma využití elektromobilů jako podpůrné služby (vehicle to grid, V2G). Navzdory tomu může ještě dlouho trvat, než se z této technologie stane mainstream.

Elektrické autobusy začínají dělat vrásky ropnému průmyslu

26.4.2018 | Jeremy Hodges, Bloomberg, překlad: Mgr. Jiří Zilvar, redakce
Každý den v letošním roce bude potřeba o 279 000 barelů ropy méně. Důvod? Čína rozšiřuje svou flotilu elektrických autobusů v rozsahu celé londýnské MHD každých pět týdnů.
diskuse: 1 příspěvek, 11.05.2018 23:40
RTC LED Troffer Eaton

Co je LED Troffer lighting?

16.4. 13:56   Troffer je obdélníkové svítidlo, které zapadá do modulární stropní mřížky. více >>>

Témata 2018

Slunce v domě on-line

Stav nabití BAT:--- %
Roční soběstačnost:--- %

Partneři - Elektrotechnika

logo EXACQ

logo AERS

logo DOMAT CONTROL SYSTEM
 
 

Aktuální články na ESTAV.czPraktické zkušenosti se systémem řízeného větrání a vytápění ATREA v rodinném doměKonec složitému otevírání garážových vratInteligentní dům vás přesvědčí z pohledu úspor i komfortuNáchod chce koupit za 46 milionů pozemky po bývalé textilní továrně v srdci města