Společnost ABB u příležitosti konference COP21 představila v Paříži systém pro elektrobusy

Datum: 10.12.2015  |  Organizace: ABB s. r. o.  |  Firemní článek

Inovativní technologie ABB pro nabíjení elektrických autobusů byla jedním z hlavních lákadel přehlídky ekologických dopravních systémů, konané u Eiffelovy věže v Paříži. Právě v této metropoli se sešli vrcholní představitelé z celého světa, aby dospěli k celosvětové dohodě o řešení změny klimatu.

ABB s. r. o.
Štětkova 1638/18
140 00 Praha 4

tel.:800 312 222
e-mail:
web:www.abb.cz

Přehlídku řešení pro městskou dopravu budoucnosti uspořádal RATP, dopravní podnik francouzského hlavního města. Systém ABB, označovaný TOSA (francouzská zkratka výrazu „doprava s optimalizovaným systémem napájení“), byl na výstavě jediným plně elektrickým řešením pro kloubové autobusy.

Technologie ABB TOSA byla uvedena v roce 2013 v Ženevě, kde se používá na lince spojující letiště s hlavním městským veletržním výstavištěm. Kloubový autobus je určený pro vysokokapacitní městskou dopravu a lze jej na vybraných zastávkách po trase dobít za pouhých 15 sekund, aniž by cestující museli vystoupit. Na každé konečné stanici se pak autobus dobíjí déle. „Obrovský zájem o systém TOSA v Paříži je důsledkem atraktivních obchodních aspektů tohoto řešení,“ uvedl Olivier Augé, globální produktový manažer TOSA. „Městské dopravní podniky po celém světě chystají přechod na méně znečišťující technologie a mnozí se nyní jako po možném řešení poohlížejí po systémech s nulovými emisemi,“ dodal Augé. V Paříži si podnik RATP stanovil cíl, aby do roku 2025 80 procent jeho autobusů jezdilo na elektřinu.


Řízené pohyblivé rameno na střeše elektrobusu TOSA se na vybraných autobusových zastávkách za méně než sekundu automaticky spojí s nabíječkou. Tato funkce a doba nabíjení za 15 sekund minimalizují čas potřebný k nabíjení na zastávce. Elektrobus TOSA je napájený z kompaktních akumulátorů na střeše autobusu, což zvětšuje prostor pro cestující uvnitř. Elektrobus dokáže zpětně získat energii při brzdění, což dále snižuje spotřebu energie vozidla. Autobus je dlouhý 18,75 metru a má přepravní kapacitu 143 cestujících.

Další výhodou systému TOSA je, že na rozdíl od tramvají a trolejbusů podél trasy potřebuje jen úspornou infrastrukturu. To snižuje jako vizuální znečištění způsobené elektrickým vedením a sloupy a také snižuje potřebu údržby. ABB je předním dodavatelem rychlonabíjecích řešení pro elektrická vozidla. Vedle systému TOSA pro elektrobusy vyrábí stejnosměrné rychlonabíječky pro elektrické autobusy. Portfolio výrobků ABB pro elektrické autobusy obnáší pohonné systémy (součásti, které přenášejí energii z motoru vozidla na kola) a prefabrikované rozvodny pro elektrobusy, které zajišťují napájení stejnosměrným proudem napojením na elektrickou síť.

 

Datum: 10.12.2015
Organizace: ABB s. r. o.



Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Blogger  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk Poslat e-mailem Hledat v článcích 


Projekty 2017

Partneři - Elektrotechnika

logo JABLOTRON
logo SCHNEIDER ELECTRIC
logo DOMAT CONTROL SYSTEM
 
 

Aktuální články na ESTAV.czPražská Trojkoalice nechce navrženou variantu dostavby okruhuTrubky a tvarovky FV Plast pro rozvody teplé a studené vody i horké topné vodyAutodesk BIM Konference se setkala s velkým zájmemSlunce nebo stín? Hra s interiérem vašeho domova